Select Page
[GAMBAR] ‘Macam Barbie!’ Netizen Puji Gambar Tunang Nadiyah Shahab

[GAMBAR] ‘Macam Barbie!’ Netizen Puji Gambar Tunang Nadiyah Shahab

Nama Nadiyah Shahab sebagai pelakon bukanlah asing lagi dikalangan pengikut setia perkembangan industri tanah air lagi-lagi kini dia sedang berlakon dalam drama Lafazkan Kalimah Cintamu.

Orangnya sungguh cantik dan bijak bergaya.

Jika sebelum ini Nadiyah sering dipuji kerana miliki raut wajah yang menawan dan bentuk badan cukup diidamoan oleh para gadias, kali ini nama gadis ini disebut-sebut sekali lagi kerana gambar majlis pertunangannya.

Melalui akaun instagramnya, Nadiyah telah mengumumkan dirinya sudah selamat mengikatkan tali pertunangan dengan seorang lelaki pilihannya di Singapura.

Namun apa yang menjadi buah mulut orang bukanlah dengan siapa dia bersama mahupun sebesar mana sambutan majlis pertunangannya di adakan.

Sebaliknya hanya kerana wajah dan make up yang dikenakannya di hari paling bersejarah itu.

Jujur MH juga beberapa kali gosok mata melihat kecantikannya! Saling tak tunpah seperti barbie doll! Memang cantik!

Apapun MH tumpang rasa gembira buat pelakon dan pengacara serta pelajar undang-undang Universiti of London, Singapura ini…

Nah ini dia beberapa gambar Nadiya terkini untuk tatapan korang!

 

Diana Danielle Bukan Lagi Wajah Cantik

Diana Danielle Bukan Lagi Wajah Cantik

Tidak lagi bersandarkan wajah yang jelita, namun Diana Danielle juga merupakan seorang aktres berbakat besar.

Buktinya, wanita berusia 26 tahun ini sekali lagi dinobatkan sebagai Pelakon Pembantu Wanita Terbaik (Filem) di Anugerah Skrin 2017 (ASK2017), baru-baru ini.

Sebelum ini, isteri kepada aktor Farid Kamil ini mengungguli kategori sama pada Festival Filem Malaysia ke-29 (FFM29), September lalu.

Kedua-dua trofi itu diterima menerusi lakonan cemerlangnya dalam filem Hanyut arahan U-wei Hj Saari.

“Alhamdulillah, Hanyut telah membuka banyak peluang pada saya.

“Bila saya berlakon dalam filem ini, barulah ada ramai yang  lihat bakat saya dan mula yakin untuk memberi naskhah yang berat.

“Hanyut juga menjadi naskhah terbaik dan saya terhutang budi dengan U-Wei,” katanya pada Media Hiburan.

Pada masa sama, ASK2017 turut menobatkan Hanyut sebagai Filem Terbaik dan Lakon Layar Terbaik manakala sutradaranya sebagai Pengarah Terbaik.

Bahkan, Khalid Salleh juga dipilih sebagai Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik (Filem).

Secara tidak langsung, katanya, kemenangan Hanyut mengubat hatinya walaupun filem berbajet besar itu gagal mendapatkan kutipan memberansangkan, sejak ditayangkan pada November lalu.

Hanyut memulakan penggambaran pada 2010 dan siap sepenuhnya dua tahun kemudian namun hanya ditayangkan pada November lalu.

Filem adaptasi daripada novel Almayer’s Folly nukilan Joseph Conrad pernah ditayangkan di pawagam Indonesia dengan judul Gunung Emas Almayer pada 2014

“Sebenarnya, kemenangan ini meninggalkan satu kenangan manis yang tak boleh dilupakan.

“Ia satu pengorbanan yang berbaloi apatah lagi dengan pelbagai cabaran dan dugaan yang harus di hadapi.

“Saya harap orang ramai dapat menonton filem ini biarpun di skrin kecil. Ia juga merupakan filem terbaik yang pernah saya lakonkan,” katanya.

Sungguhpun sudah memenangi anugerah, Diana bagaimanapun masih tetap individu yang sama.

“Kalau nak kata saya selektif, saya memang selalu macam itu sejak dulu lagi.

“Selama ini pun, saya tak adalah bolot apa saja tawaran yang datang, sebab saya faham kalau orang selalu tengok kita, dia akan bosan.

“Tiada apa yang berubah, tapi saya bersedia untuk bekerjasama dengan sesiapa saja mahupun penerbit baru,” katanya.

Bahkan, pelakon filem Kami Histeria ini mengakui hanya menerima naskhah yang betul-betul sesuai dan yang mahu dilakonkan tanpa memikirkan soal bayaran yang diterima.

“Kita tahu bayaran yang diperuntukkan stesen televisyen, jadi kita pun tidak boleh letak harga atau terlalu berkira tentang itu.

“Pada saya asalkan kita seronok dengan watak dan naskhah yang kita dapat itu sudah memadai,” katanya.

Jelasnya, seorang pelakon yang bagus mampu membawakan pelbagai apa saja watak sekali gus melakukannya dengan terbaik.

Dalam perkembangan lain, Diana sedang sibuk dalam penggambaran drama bersiri, Coffee Prince selain terbabit sebagai pengacara untuk sebuah program di TLC.

 

‘Saya Nyanyi Ikut Naluri Hati’ – Raja Azura

‘Saya Nyanyi Ikut Naluri Hati’ – Raja Azura

Belumpun bermula, namun ramai netizen meramalkan selebriti popular tanah air, Raja Azura Tengku Ahmad Tajudin sebagai peserta terawal yang bakal tersingkir dalam program realiti, Gegar Vaganza 4 (GV4).

Pun begitu, Raja Azura atau lebih mesra disapa sebagai Kak Engku ini enggan mengambil peduli selain terus berpegang teguh dengan prinsipnya iaitu kekal menjadi diri sendiri.

“Saya tak peduli dengan apa orang kata. Saya sangat positif. Bagi saya, setiap rezeki, ALLAH SWT yang tentukan.

“Mereka (netizen) ada hak untuk bercakap sebab hari ini kita hidup dengan media sosial. Jadi, kena terima dengan hati yang terbuka,” katanya pada Media Hiburan.

Pada masa sama, selebriti berusia 45 tahun ini juga bersedia untuk menerima sebarang kritikan yang dilemparkan.

“Saya tak anggap ia (kritikan) sebagai satu perkara yang boleh menjatuhkan saya.

“Lagipun, saya dah lama dalam industri seni. Saya dah lalui bermacam-macam cabaran dan dugaan sejak berusia 13 tahun lagi.

“Semua ini adalah asam garam dalam industri seni sekali gus membantu kita untuk matang,” katanya.

Sebagai persediaan, Kak Engku mengakui sudah pun memulakan latihan dengan guru vokal, Shafi Shariff.

“Saya pasti ramai yang nak tengok saya perform, termasuk mereka yang mengecam saya. Mereka pasti nak cari salah saya, tetapi perkara itulah yang menaikkan semangat saya.

“Saya bukan penyanyi profesional, saya menyanyi ikut naluri hati. Sebab itu kena buat persediaan dan saya dah pun mulakan latihan vokal dengan Cikgu Shafi. Kita nak pergi ‘berperang’, sudahlah ‘senjata’ saya dah berkarat, mereka semua dah guna M-16,” katanya sambil tertawa.

Rezeki anak-anak

Dalam pada itu, Kak Engku menyifatkan penyertaannya dalam GV4 hanya untuk memeriahkan kembali industri seni.

Tambahan pula, pelakon filem Magika ini pernah menghasilkan dua album iaitu Dan Bunga Berguguran (1998) dan Raja Azura (2008).

“Mungkin ini kelainan yang mahu dibawa dalam GV. Tapi, mungkin juga diberi peluang ini kerana saya mempunyai album, sebelum ini.

“Lagipun, saya nak tambah satu lagi pengacara, pelakon, penyanyi, penyampai radio semua dah. Peserta saja yang belum. Terima kasih kepada semua yang menyokong saya, yang tak sokong pun terima kasih.

“Bagi netizen yang bertanya Kak Engku boleh nyanyi ke tak, jawab saya bolehlah menyanyi untuk memeriahkan dan menghiburkan industri seni,” katanya sambil tertawa.

Walaupun lebih dikenali dalam bidang lain, Kak Engku bagaimanapun melihat ia sebagai satu kelebihan tersendiri.

“Sedang elok album kedua saya disiapkan, saya mendapat tawaran untuk menjadi penyampai radio.

“Sudah tertulis, rezeki saya lebih kepada penyampai radio, jadi saya terpaksa tangguh seketika untuk bergelar penyanyi.

“Jadi, saya melihat pembabitan saya dalam program realiti ini sebagai satu sumber rezeki untuk anak-anak,” katanya.

Selain Kak Engku, GV4 turut membariskan 11 peserta lain iaitu Aishah, Elyana, Syura, Haida Hafiz, Liza Hanim, Aqasha, Lan Kristal, Hazami, Tia Jimbara dan dua peserta nusantara, Firman mewakili Indonesia dan Ferhad dari Singapura.

Konsert GV4 bakal bersiaran langsung dari Dewan Sri Putra, Bukit Jalil dan  akan disiarkan menerusi saluran Astro Ria (104) dan Ria HD (123), jam 9 malam bermula 29 Oktober ini.

Watak Jahat, Sebati Dengan Nama Roslan Salleh

Watak Jahat, Sebati Dengan Nama Roslan Salleh

MEMULAKAN  langkah dalam bidang lakonan menerusi pentas teater pada era tahun 1980an, pelakon Roslan Salleh, 60, mengakui tidak pernah menyesal meninggalkan profesional perguruan demi minatnya kepada seni.

Lebih 30 tahun bergelar anak seni, Roslan menimba pelbagai pengalaman menerusi puluhan filem dan drama lakonannya yang pernah dipertontonkan kepada umum.

Menurutnya ilmu lakonan yang dipelajari ketika aktif bergiat dalam teater ternyata banyak membantunya menjayakan pelbagai watak yang diberikan kepadanya.

“Selepas berhenti jadi guru, saya membuat keputusan untuk berhijrah ke Kuala Lumpur sekitar tahun 1985 untuk mencari peluang yang lebih besar dalam bidang seni.

 

“Di sini saya menyertai kumpulan teater Al-Hidayah pimpinan Kamarul AR dan dan mula mengenali beberapa rakan seangkatan seperti Datuk Jalaludin Hassan dan Ahmad Ibrahim yang kemudiannya banyak membantu saya mencari peluang dalam lakonan,” ujarnya.

Biarpun mempunyai bakat dan minat yang mendalam bidang lakonan, Roslan mengakui tidak mudah untuknya menempatkan diri kerana kebanyakan pelakon lain yang telah sedia ketika itu sangat bagus.

“Kebanyakan pelakon pada masa itu adalah mereka yang berasal daripada dunia teater, jadi mereka ini adalah pelakon yang benar-benar boleh berlakon dan bukan jadi pelakon sebab pakej fizikal sebagaimana yang berlaku dalam industri hari ini.

 

“Jadi kalau nak bersaing, kita kena berlawan dengan bakat yang masing-masing ada di mana setiap dari kita sentiasa mahu tampil dengan persembahan terbaik apabila mendapat peluang,” katanya lagi.

Menurut Roslan, di awal pembabitannya di kaca TV, dia cukup sinonim dengan watak antagonis di mana hampir puluhan drama dan filem yang menampilkan dirinya dalam karakter yang sebegitu.

“Saya tidak pernah menetapkan untuk hanya bawa watak baik atau jahat sahaja kerana sebagai pelakon kita harus mencuba pelbagai watak dan menerima cabaran yang diberikan oleh orang lain.

 

“Namun ketika itu mungkin saya dilihat lebih sesuai dengan watak sebegitu dan penonton juga menerima baik lakonan saya itu sehingga pihak penerbit atau pengarah mahu saya terus membawakan watak antagonis.

 

“Walaupun watak sebegitu menyebabkan saya dibenci orang, namun saya kira ia satu kejayaan juga apabila mampu memberikan lakonan yang berkesan sehinggakan penonton benar-benar merasakan saya ini orang jahat,” katanya yang pernah membawa watak komunis dalam drama Antara Maruah dan Pengorbanan.

Bagaimanapun seiring dengan perubahan usia, semenjak beberapa tahun kebelakangan ini, Roslan kini lebih banyak diberikan watak pratagonis yang menyaksikan dirinya tampil berbeza berbanding yang pernah diperlihatkan dalam lakonannya sebelum ini.

“Kalau waktu muda dulu saya sering diberikan watak jahat, sekarang ini barulah saya mendapat watak yang lebih pelbagai.

 

“Namun saya perasan juga banyak mendapat tawaran menjayakan drama atau filem seram yang menyaksikan saya tampil dengan watak lelaki misteri seperti filem Damping Malam, Senjakala mahupun Munafik 2,” jelasnya.

Berkongsi pengalamannya bersama peminat, kata Roslan, disebabkan dirinya terlalu sinonim dengan watak jahat agresif, peminat takut untuk mendekatinya apabila bertemunya di luar.

“Menerusi pandangan mereka, saya tahu kehadiaran saya tidak disenangi mereka yang mungkin sudah terpengaruh dengan lakonan jahat lakonan saya di TV mahupun filem.

 

“Memang tiada siapa yang mahu dekati saya kerana membenci watak yang saya lakonkan, namun alhamdulillah kebencian itu tidaklah sampai kepada perbuatan yang di luar jangkaan.

 

“Bagaimanapun situasi berbeza pada hari ini di mana setiap kali berada di luar, antara antara mereka yang datang menyapa dan meminta izin untuk bergambar,” luahnya jujur.

Roslan yang merupakan bapa kepada empat anak dan enam cucu ini turut menyatakan untuk terus aktif dalam bidang seni jika khidmatnya masih diperlukan, Terbaru, pelakon yang cukup merendah diri ini bakal tampil dengan teater Tun Fatimah bergandingan dengan Maya Karin dan Remy Ishak, di Panggung Bangsawan Melaka pada 20-21 Oktober ini.

“Semenjak aktif berlakon drama TV dan filem, saya jarang berkesempatan buat teater. Jadi Tun Fatimah menjadi ruang terbaik untuk mengubat kerinduan saya pada lakonan pentas.

 

“Dalam teater ini, saya memegang watak sebagai Bendahara yang juga merupakan orang penting di sebalik kejayaan kegemilangan empayar Melaka ketika pemerintahan Sultan Mahmud Syah.

 

“Kalau ada peluang, saya mahu kembali aktif buat teater,” ujarnya.

[KREDIT FOTO: Istana Budaya]
Selepas Menang FFM, IG Sangeeta Naik Mendadak

Selepas Menang FFM, IG Sangeeta Naik Mendadak

NAMA Sangeeta Krishnasamy tiba-tiba menjadi sebutan dan perhatian selepas kemunculannya memegang watak sebagai cikgu Cheryl menerusi filem Adiwiraku yang disifatkan sebagai jujur dalam lakonannya.

Lebih menarik perhatian, Sangeeta yang mula bergiat aktif sebagai pelakon sekitar tahun 2011 ini telah dinobatkan sebagai Pelakon Wanita Terbaik Festival Filem Malaysia Ke-29 dan diikuti dengan kemenangan yang sama di Majlis Anugerah Pengkritik Filem 2017.

“Adiwira merupakan filem Melayu pertama saya kerana sebelum ini saya hanya aktif dan terlibat dalam filem Tamil sahaja.

 

“Tidak sangka pula begini impak yang saya terima di mana bukan sahaja watak itu diingati ramai tetapi juga mendapat pengiktirafan di majlis anugerah berprestij yang saya sendiri tidak pernah impikan,” luahnya jujur.

Pelakon yang cukup dikenali menerusi filem, Vennira Iravugal ini juga pernah diangkat sebagai Pelakon Wanita Terbaik di majlis Anugerah Malaysian Kalai Ulagam 2015 untuk kedua-dua kategori iaitu filem dan drama.

“Pada awalnya, minat saya dalam bidang lakonan lebih cenderung kepada teater di mana sebelum ini saya merupakan penonton setia teater terutamanya yang dipentaskan di KLPAC.

 

“Malah saya pernah mengikuti kursus lakonan teater selama 10 minggu yang dianjurkan oleh Faridah Merican sebelum bergelar artis dan ia banyak benda yang saya belajar tentang lakonan.

 

“Namun apabila diminta untuk datang uji bakat berlakon teater, saya tidak pernah hadir kerana mempunyai masalah fobia dengan sesi uji bakat,” ujarnya sambil ketawa.

Menyedari diri semakin menjadi perhatian selepas mula dikenali dalam industri filem Melayu, Sanggeta tidak menolak kemungkinan akan lebih memberi tumpuan kepada industri seni Melayu.

“Saya sebenarnya tidak kisah untuk berlakon dalam karya bahasa apapun, cuma apa yang saya pentingkan adalah kualiti naskhah yang ditawarkan, selain bentuk cabaran yang diberikan kepada saya.

 

“Apapun saya tak nafikan selepas berlakon filem Melayu ni, banyak peluang baru yang saya perolehi bukan sahaja daripada penerbit dan pengarah, tetapi juga daripada pihak media yang banyak membuka ruang publisiti kepada saya,” ujarnya lagi.

Tidak sekadar itu, Sanggeta juga mengakui kini lebih dikenali di kalangan peminat Melayu, malah jumlah pengikutnya di laman Instagram juga turut naik mendadak dan rata-rata pengikut barunya itu terdiri daripada peminat Melayu.

“Selepas berlakon dalam Adiwira dan menang di FFM29, memang jelas instagram saya dibanjiri dengan peminat-peminat Melayu yang saya lihat sangat positif dalam menyokong kerjaya seni saya.

 

“Banyak kata-kata yang dikirimkan buat saya hampir menangis terharu kerana tidak sangka mereka begitu prihatin dengan perkembangan saya,” akuinya jujur.

Selain bakal muncul dengan filem Tamil, Identity dan Ennaval, Sangeeta juga tampil dalam musim terbaru, Oh My English; Level Up yang sudah mula bersiaran di saluran Astro Ceria mulai awal Oktober.

“Nampaknya imej sebagai seorang guru masih melekat pada saya apabila sekali lagi diberi tanggungjawab untuk membawakan watak guru dalam siri popular ini.

 

“Watak guru dalam Adiwiraku memang memberikan impak besar pada saya sampai budak-budak kecil pun masih menyapa saya dengan panggilan cikgu seolah-olah saya adalah guru sebenar,” katanya yang merupakan graduan lulusan dalam bidang Undang Undang ini lagi.

 

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara • Dikendali Oleh Astro Group

error: