Select Page
‘Aliff Tidak Bertepuk Sebelah Tangan’ – Bella Astillah

‘Aliff Tidak Bertepuk Sebelah Tangan’ – Bella Astillah

Masih lagi belum habis nampaknya gosip panas yang sedang melanda industri seni tanah air yang melibatkan pelakon dan penyanyi daripada Singapura, Aliff Aziz dan pelakon wanita, Afifah Nasir.

Pada Isnin lalu telah berlangsungnya sidang media oleh Afifah bagi memberi penjelasan terhadap apa yang telah dikeluarkan pihak Aliff Aziz berhubung kontroversi melibatkan mereka berdua.

Nampaknya selepas sidang media diadakan, gosip ini menjadi semakin hangat apabila semalam isteri kepada Aliff Aziz telah memuatnaik Insta Story di Instagramnya berkata, Aliff tidak bertepuk sebelah tangan malah dia juga mengatakan pihak produksi tidak terlibat dalam masalah ini.

“Sebenarnya benda ni simple dan kita tak perlu nak panjangkan lagi sebab Aliff pun dah mengaku silap, dia pun dah terima bermacam-macam tohmahan dan dia pun dah meminta maaf secara terbuka kepada semua orang.

 

“Saya dah maafkan dia, Allhamdulillah kita sekarang sedang cuba untuk memperbaiki hubungan sebagai suami isteri dan harap semua doakan.

 

“Jadi saya fikir kenapa kita tak permudahkan sahaja, kenapa perlu cakap kerana membenarkan?
“Kalau semua orang fikir logik akal dan fikiran, kita semua termasuk saya bukan lagi kanak-kanak, kita tak perlu minta izin untuk pegang tangan dan sebagainya.

 

“Kalau betul ada orang tanya Bella nak pegang tangan awak boleh?, kita boleh say no kita boleh say yes. Lain lah kalau dia letak pistol atas kepala kita,” ujar Bella di dalam Insta Story tersebut sambil menegaskan bahawa sebagai wanita kita mempunyai pendirian.

Bella juga berkata lagi, jika betul apa yang didakwa oleh Afifah bahawa dia disuruh oleh pihak produksi, Afifah sepatutnya menghubungi dirinya dan memberitahu keadaan sebenar.

“Kalau betul produksi yang paksa, yang rayu, yang mintak tolong, dia boleh straight call saya,” jelasnya.

Isteri kepada pelakon ini juga mengatakan kenapa perlu diteruskan melakukan perkara yang tidak baik.

Sempat juga Bella membalas kata-katanya kepada teman lelaki Afifah, Wan Ariff tentang postingnya yang mengatakan Aliff seorang yang childish.

“Macam ni lah Wan Ariff, ini bukan drama pertama suami saya berlakon dan dah banyak drama dia berlakon.

 

“Ini 13 episod sebelum ni dia pernah buat 30 episod straight 70 hari dia shooting, Alhamdulillah semua berjalan lancar dan kami suami isteri tak pernah ada masalah.

 

“Tapi masalah yang melibatkan perempuan tidak pernah, cuma kami diduga dalam cerita ini kenapa tiba-tiba berlakunya perkara ini dan cakap Aliff bertepuk sebelah tangan, are you sure?,” soal Bella kepada Ariff.

Semakin panjang kes kontroversi ini dan apakah kesudahannya, sam-samalah kita berdoa dan mengharapkan ianya dapat diselesaikan dengan baik.

Di bawah adalah video penuh di Insta Story Bella.

Sumber: Instagram Bella Astillah

Aliff Aziz Dedah Wajah Anak

Aliff Aziz Dedah Wajah Anak

Pelakon lelaki yang berasal dari Singapura, Aliff Aziz baru sahaja menimang cahaya mata pertama pada awal Julai lalu hasil daripada perkahwinannya bersama Bella Astillah.

Sejak daripada anaknya dilahirkan dia dan isteri tidak pernah mendedahkan wajah anaknya dan semalam buat pertama kalinya dia telah mendedahkan wajah comel anaknya menerusi akaun Instagramnya.

Comel, itulah perkataan yang keluar apabila pertama kali melihat wajah anak kepada pelakon tersebut.

A post shared by Aliff Aziz (@aliffaziz91) on

Di ruangan kapsyen Aliff menulis,

“It’s less than an hour before the date turns to August 8th. Exactly this date last month my handsome young prince was born. And for one month we have not properly introduce our blessing to everyone. Bismillahirrahmanirrahim.

 

“To everyone, please welcome my handsome young blessing from the Almighty to me and my beloved wife,

 

“Mohamad Ayden Adrean

 

“Born on July 8th, 3.46pm weighing 2.96kg at birth.

 

“Now he is one month old and growing well and healthy alhamdulillah. Everyday me and my wife experience something that only parents will understand when we look at our baby’s face. All the fatigue and stress goes away just by the light of his face. You are such a blessing my young one. Grow healthy and happily sayang. Can’t wait to be on this journey with you and Mummy to watch you grow up into a young, strong, handsome, smart son that will be loyal to your parents. Happy first month Ayden. Daddy and Mummy loves you! ❤️😘😍,” tulisnya.

Semoga Ayden membesar dengan sihat dan menjadi anak yang soleh buat kedua-dua ibu bapanya.

Sumber: Instagram Aliff Aziz

Afifah Nasir, Mohon Maaf Pada Bella Astillah

Afifah Nasir, Mohon Maaf Pada Bella Astillah

Aktres Afifah Nasir memohon maaf kepada isteri aktor, Aliff Aziz, Bella Astillah kerana telah memberi peluang kepada suami wanita tersebut untuk memegang tangannya ketika berada di sebuah pusat karaoke di Cheras, Kuala Lumpur.

Afifah ditemui Media Hiburan sejurus sidang media yang dilakukan pelakon yang juga merupakan adik kepada aktres, Anzalna Nasir di Solaris, Dutamas hari ini.

Sidang media tersebut adalah bagi memberi penjelasan terhadap apa yang telah dikeluarkan pihak Aliff Aziz berhubung kontroversi melibatkan mereka.

“Saya mengaku kesilapan dan di sini saya ingin memohon maaf kepada isteri pelakon tersebut atas apa yang berlaku. Sejujurnya, bagi saya Bella tidak bersalah dalam hal ini.

 

“‘Ini kerana, saya faham akan situasinya dalam kejadian yang berlaku. Di sini juga, saya ingin menjernihkan keadaan atas segala yang telah berlaku melibatkan kami,” katanya.

Terdahulu, pihak Afifah ada memperdengarkan rakaman perbualan di antara Anzalna bersama salah seorang krew produksi drama Izinkan Aku Mencintaimu kepada pihak media di sidang media terbabit.

Antara intipati rakaman berkenaan adalah menjelaskan situasi sebenar yang berlaku di antara Afifah dan Aliff.

Bagaimanapun, rakaman perbualan tersebut tidak dibenarkan didedahkan kepada umum kerana melibatkan pihak ketiga.

Teks: Rafiq Mazlan

Bella Astillah Sedia Maafkan Anzalna

Bella Astillah Sedia Maafkan Anzalna

Rentetan daripada pengakuan Anzalna Nasir yang baru dimuat naik melalui akaun Instagramnya membabitkan adiknya, Afifah bersama isteri kepada Aliff Aziz, Bella Astillah, MH Online segera mendapatkan Bella untuk berkongsi pandangannya terhadap isu ini.

“Jika dia benar meminta maaf, saya sangat berbesar hati dan terbuka untuk memaafkannya. Saya faham sebagai seorang kakak pasti dia akan cuba untuk melindungi adiknya.

“Saya tidak mahu memanjangkan cerita ini, kalau boleh lagi cepat ia selesai lagi bagus,” jelasnya.

Katanya lagi dia harap selepas ini apa yang terjadi jika membabitkan seseorang itu biarlah orang yang terbabit sahaja bersuara dan memberi pandangan jangan cuba untuk memberi sebarang kenyataan kerana kadang kala perkara seperti itu akan mengeruhkan lagi keadaan.

bella astillah, anzalna nasir, aliff aziz

Sungguhpun begitu, Bella berkongsi simpati dan terkejut apabila mengetahui Anzalna turut terbabit terkena tempias dalam hal ini.

“Jujur masa kejadian tersebut saya terkejut bila mengetahui nama Anzalna terbabit dan turut simpati kerana menjadi mangsa kecaman netizen. Saya tak tahu apa yang berlaku sehinggalah saya sedar tentang komen ‘meroyan’ itu.

 

“Waktu kenyataan itu keluar bukan saya sahaja yang terasa, semua perempuan terasa dengan kata-kata seperti itu.

 

“Tetapi seperti yang saya kata saya memahami situasi Anzalna sebagai seorang kakak yang cuba melindungi adiknya. Cuma selepas ini sebelum keluarkan apa-apa kenyataan haruslah faham dan selidik dahulu apa yang terjadi,” katanya lagi.

Walaupun masih belum menerima apa-apa permohonan maaf secara peribadi dari pihak Anzalna, Bella tidak kisah dan cuba memahami situasi Anzalna.

Katanya perkara seperti ini harus datang dari keikhlasan seseorang dan bergantung pada kesungguhannya sendiri.

bella astillah, anzalna nasir, aliff aziz

Bila ditanya adakah Bella sudah bersedia untuk memaafkan Afifah, dia masih enggan memberi apa-apa jaminan kerana masih mencari keikhlasan untuk melupakan dan memaafkan segala apa yang terjadi.

Baginya, biarlah masa memulihkan segala luka di hati dan tidak mahu memanjangkan lagi cerita.

Apa pun MH Online bangga dengan cara pemikiran Bella yang sentiasa sabar dan boleh dibawa berbincang. Ternyata walaupun Bella baru sahaja 23 tahu tetapi pemikirannya boleh dikatakan agak matang.

Maafkan Pihak Ketiga, Apa Kata Bella?

Maafkan Pihak Ketiga, Apa Kata Bella?

Susulan daripada sidang media yang berlangsung petang semalam, Bella Astillah, isteri kepada penyanyi dan pelakon Aliff Aziz berkata dia telah pun memaafkan kesalahan suaminya itu yang keluar bersama perempuan lain selepas selesai penggambaran di Kuala Lumpur.

Namun apabila ditanya adakah dia memaafkan pihak ketiga? Bella enggan memberi sebarang komen dan kata putus. Sebaliknya, dia hanya meminta agar pihak tersebut menjauhkan diri daripada mengganggu keluarganya.

“Kita semua manusia, kalau saya cakap saya memaafkan tetapi hati saya tidak memaafkan itu pun tidak baik juga. Jadi saya tidak boleh kata apa-apa tentang ini. Biarlah masa merawat luka saya,” jelasnya sambil tersenyum.

Malah dia juga menjawab lebih selesa untuk berdiam diri dan tiada masalah jika tidak bertegur dengan ‘orang ketiga’ itu sampai bila-bila kerana ingin serahkan semuanya pada takdir.

“Saya faham suami saya tidak mahu bermusuh dengan sesiapa, tetapi bagi saya pula setelah apa terjadi bukan kata nak mohon maaf dan kawan balik, itu tidak. Pada saya biar kita senyap begitu sahaja. Kalau nak kata jangan bermusuh tu, orang senang sahaja cakap tetapi hati kita yang terluka sebagai perempuan memang susah.

“Saya berdiam tetapi orang tak tahu apa yang saya lalui, jadi bagi saya bermusuh atau tidak itu kemudian hari. Bukan nak kata saya tidak mahu bermusuh atau apa, orang pun tidak boleh kata saya sudah maafkan, kerana kita manusia biasa. Maknanya kalau saya tidak bertegur dengan pihak itu sampai bila-bila pun tak apa dan saya harap agar pihak tersebut jauhkan diri daripada kami,” jelasnya lagi.

Apabila ditanya, adakah kejadian ini akan menyebabkan dia semakin meragui suaminya? Bella tergelak sambil menjawab…

“Pasal meragui ini memang tiada komen, sebab saya rasa kalau saya meragui atau ikut Aliff 24 jam sekalipun kalau benda nak jadi dia akan tetap jadi.

 

“Jadi saya serahkan semua ini pada Aliff sendiri, kerana dia bukan budak kecil. Saya harap apa yang terjadi membuka mata dan hatinya kerana walaupun berapa lama sekali pun kita menyembunyikan, kalau Allah nak tunjuk, dia akan tunjuk,” jawabnya lagi.

Dalam masa yang sama, Bella juga sempat berkongsi rasa terkilannya terhadap ‘rakan’ kepada seorang individu dalam team produksi suaminya berkerja yang menguggut untuk memberitahu seluruh rakyat Malaysia tentang perangai sebenar Bella Astillah sedangkan Bella langsung tidak mengenali individuterbabit.

“Dia kata ingin mengeluarkan perangai sebenar Bella Astillah, di situ saya sudah sangat terkejut kerana orang itu tidak rapat, tidak kenal, hanya bercakap sekali dan sejak hari ketiga sayalangsung tidak pernah ikut Aliff,” jelasnya.

Apabila ditanya apakah tujuan utama laporan polis dibuat, Bella memaklumkan dia terlalu terkejut.

“Tujuan saya bukanlah mahu menghukum Aliff sebenarnya. Seperti yang saya katakan, saya terlalu terkejut kerana ini pertama kali berlaku. Jadi saya bertindak melulu untuk membuat laporan dan lagi satu kerana orang ketiga,” terang Bella.

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© All Rights Reserved • Karangkraf Group © Hakcipta Terpelihara • Kumpulan Karangkraf

error: