Select Page
Abby Luah Rasa Syukur, Doakan Jodoh Fattzura Berkekalan

Abby Luah Rasa Syukur, Doakan Jodoh Fattzura Berkekalan

Kebelakangan ni, MH banyak dengar desas-desus pernikahan Fattah Amin dan Fazura yang dikatakan sudah sah bernikah dua hari sebelum mengerjakan Umrah pada 15 November lalu.

Hal ini turut mendapat perhatian ramai orang termasuklah dikalangan selebriti sendiri.

Walaupun masih belum mengeluarkan kenyataan sahih,namun, sudah beredar pelbagai spekulasi yang melingkari kisah cinta pasangan ini. Apapun, harini bakal terjawab segala persoalan.

Tak sabar rasanya MH ingin tunggu pengumuman penting dalam satu media yang akan diadakan hari ini pada jam 5 petang nanti.

Dalam masa sama, Abby Abadi terlebih dahulu telah mengucapkan tahniah buat pasangan Fattzura ini di laman Instagram miliknya. Malah, dia turut mendoakan agar urusan mereka dipermudahkan untuk ke jalan kebaikan.

ALHAMDULLILLAAH wasy-syukru lillaah ♥️ Akhirnya syaitanpun menangis 😍 . Walaupun belum dengar dari mulut perantin sendiri, tp melihat gmbr2 mereka di tanah suci mekah, kita yakin, ALLAH sayang mereka .Tumpang gembira keranaNYA. Walaupun @fattahaminz hanya adik tiri kita di alam maya ni, @missfazura kita pun tak kenal sangat, tp kita tahu mereka berasal dari keluarga yg baik2, anak yg baik, adik/abang yang baik & artis yg sangat baik pada peminat2nya. Dan InshaALLAH akan jadi suami/isteri yg baik2 juga . Doalah yg baik utk mereka & kita semua. Semoga inilah jodoh terbaik utk mereka hingga ke akhir nyawa, hingga ke SyurgaNYA InshaALLAH 😘#SokongPerkaraBaik #AkakTiriJarakJauh #TakPernahJumpapun #TaknakJumpaMalu 😝 #TerusMelangkah #RezekiDariALLAH #HalalLebihBerkah #Fattahamin #Fazura #SayangAdik2AkakLILLAH #BiarkanMerekaYangDengkiItew 👻

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on

“Alhamdullillah.. wasy-syukru lillaah . Akhirnya syaitan pun menangis.”

 

“Walaupun belum dengar dari mulut perantin sendiri, tapi melihat gambar-gambar mereka di tanah suci mekah, kita yakin, ALLAH sayang mereka .”

 

“Tumpang gembira keranaNYA. Walaupun Fattahaminz hanya adik tiri kita di alam maya ni, Missfazura kita pun tak kenal sangat, tapi kita tahu mereka berasal dari keluarga yang baik-baik, anak yang baik, adik/abang yang baik dan artis yang sangat baik pada peminat-peminatnya.”

 

“Dan InshaALLAH akan jadi suami dan isteri yang baik-baik juga.”

 

“Doalah yang baik untuk mereka dan kita semua. Semoga inilah jodoh terbaik untuk mereka hingga ke akhir nyawa, hingga ke SyurgaNYA InshaALLAH.” tulisnya di laman tersebut.

Posting ini telah mendapat perhatian ramai hingga mengumpul jumlah like sebanyak hampir 26 ribu.

Rata-rata netizen turut tumpang gembira atas kebahagiaan yang dikecapi kedua pelakon tersebut.

Yuna Bakal Bersanding 28 Januari 2018

Yuna Bakal Bersanding 28 Januari 2018

MH ada ternampak kad undangan perkahwinan penyanyi terkenal Yuna bersama tunangan, Adam Sinclair. Wah, tak sabar rasanya nak lihat Yuna di hari bahagianya.

Kad undangan tersebut tertulis majlis persandingan Yuna dan Adam yang akan diadakan 28 Januari 2018 di Putrajaya Convention Center.

Dalam masa sama, Yuna turut memuat naik status sedang membeli fabrik untuk busana perkahwinannya.

“Just bought fabric for my wedding dress!” tulisnya di Twitter

Pasti ramai yang tak sabar nak tengok persalinan yang akan dipakai Yuna nanti kan. MH dapat rasakan Hatta Dolmat tetap menjadi pilihan Yuna seperti kebiasaan.

Status itu mengundang reaksi teruja peminat yang rata-ratanya mengucapkan tahniah dan sudah tidak sabar untuk menyaksikan bintang antarabangsa itu bersanding dengan pasangannya.

Penyanyi terkenal Yuna kini sedang rancak membuat persiapan menjelang hari bahagianya bersama tunangan.

MH ucapkan tahniah ya Yuna dan Adam! Semoga segala urusan dipermudahkan.

Btw, Happy birthday Yuna yang ke-31.

Jom #MHBelanjaGambar Yuna sambut hari lahirnya bersama Adam. Terserlah kegembiraan dan keterujaan bila si dia berada di sebelah! So sweet!

Kredit Foto : Instagram Yuna, Astro Gempak

Hadiri Fashion Show Victoria Secret, Neelofa Dikecam

Hadiri Fashion Show Victoria Secret, Neelofa Dikecam

MH pun pelik. Dalam ramai yang suka atau yang tidak suka, tapi apa sahaja yang dilakukan selebriti sama ada baik atau tidak, pastinya menjadi perhatian. Malah tidak kurang kecaman melampau yang dilemparkan buat seseorang artis itu.

Ada mendengar berita yang kurang senang mengenai si cantik manis, Neelofa yang katanya dikecam teruk.

Berita itu mula hangat diperkatakan apabila Neelofa telah menghadiri satu pertunjukkan fesyen jenama pakaian dalam terkenal, Victoria’s Secret di Shanghai, China.

Kehadirannya di sana mula dipertikaikan oleh netizen yang katanya tidak elok wanita berhijab ke acara sedemikian. Eh kenapa pula tak boleh ni?

Neelofa ada berkongsi keterujaannya menonton pertunjukkan fesyen popular itu melalui sebuah video yang dimuat naik di laman Instagramnya.

The most diverse models line-up at this year’s show. #OPPOF5 #RedEdition #OPPOxVSFashionShow #CaptureTheRealYou

A post shared by Noor Neelofa Mohd Noor (@neelofa) on

“The most diverse models line-up at this year’s show.” Tulisnya di laman tersebut

Bagaimanapun, pengikutnya berpendapat Neelofa tidak patut menghadiri acara seperti itu memandangkan dia seorang muslim yang bertudung. Malah, seolah dia mempromosikan acara tersebut secara tidak langsung.

Namun, ada juga yang berpendapat tidak salah Neelofa menghadiri acara berkenaan. Lagipun, Neelofa pergi membawa nama Malaysia. Lebih-lebih lagi atas urusan kerja sebagai duta kepada jenama Oppo.

Apa-apapun untung betul insan bernama Neelofa ni kan. Bukan sahaja cantik, pandai bergaya malah dia juga sangat bertuah kerana berkesempatan berjumpa dengan ’angel’ Victoria’s Secret depan mata.

Posting ini telah mendapat perhatian ramai hingga mengumpul jumlah like sebanyak hampir 173 ribu.

Rata-rata netizen cemburu dan tumpang gembira atas peluang yang dimiliki oleh Neelofa.

Okay tak nak cakap banyak, korang tengok sendiri gambar-gambar Neelofa sepanjang berada di Shanghai, memang menawan habis!

 

Foto : IG Neelofa

“Mummy Tak nak Shima Senyum” Parodi Jihan Buat Orang Mudah Terhibur

“Mummy Tak nak Shima Senyum” Parodi Jihan Buat Orang Mudah Terhibur

“Ada nampak mummy happy? Mummy tak nak Shima senyum!”

Pasti korang tahu dan rasanya punchline tersebut telah menjadi viral dan menjadi ikutan netizen sekarang bukan?

Komen itu diberikan Mas Idayu kepada Baby Shima dalam program realiti D’Academy Asia 3 dalam konsert mingguan yang berlangsung 12 November yang lalu.

Awalnya, ramai yang mengkritik komen pedas Mas Idayu, tetapi kini ia menjadi satu punchline yang melucukan di laman sosial. Malah, ramai yang telah membuat viideo parodi tersebut.

Namun keadaan menjadi lebih lucu dan hangat diperkatakan apabila Jihan Muse tidak ketinggalan membuat parodi kejadian tersebut dengan gaya mereka yang cukup membuatkan orang ramai pecah perut.

Rata-rata netizen memberi komen positif dan mengatakan mereka sangat terhibur dengan gelagat Jihan yang meniru gaya Mas Idayu memegang mikrofon.

Ramai turut mengkagumi kelincahan Jihan di dalam video tersebut walaupun kini sedang sarat mengandung.

Di Instagram, Jihan juga turut memuat naik video parodi tersebut berserta kapsyen yang cukup kelakar.

“Mummy suruh potong bawang je apa yang susah sangat??? Kak Rose ni sebenarnya jiran belakang rumah mummy je. Dia memang suka nyibuk hal jiran-jiran.Sekadar hiburan semata. Semoga enjoy.” Tulisnya di laman tersebut.

Video yang dikongsikan oleh MeleTOP di YouTube sejak itu telah ditonton lebih 122 ribu kali sejak semalam ia di muat naik ke media sosial.

Sumber Video: MeleTOP

7 Artis Korea Yang Dulunya Berisi

7 Artis Korea Yang Dulunya Berisi

Bila sebut sahaja artis wanita Korea, pasti akan terbayang bentuk badan yang langsing, wajah gebu dan kebanyakkan mereka nampak menarik dan seolah-olah mereka sudah pun sempurna.

Akan tetapi, jangan tak percaya, ada di antara mereka sebenarnya pernah mengalami masalah kegemukan dan rasanya langsung tidak sesuai menjadi heroin drama di sana.

Jom #MHBelanjaGambar korang tujuh selebriti korea yang MH maksudkan :

1.Song Ji Hyo

2.Song Hye Kyo

 

3.Kang Min Kyung ( Davichi )

 

4.Jihyo (Twice )

 

5.Kang So Ra

 

6.Hyuna (4Minute)

 

7.Suzy ( Miss A)

 

 

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara • Kumpulan Karangkraf

error:
" "