Select Page
#MHSpeku: Madu Izreen Azminda Luah Rasa Sedih Di Instagram, Ada Kena Mengena Dengan Isu Rumah Tangga ke?

#MHSpeku: Madu Izreen Azminda Luah Rasa Sedih Di Instagram, Ada Kena Mengena Dengan Isu Rumah Tangga ke?

Nampaknya isu perkahwinan pelakon Izreen Azminda dan pemain muzik Gegar Vaganzar, Ude masih menjadi topik hangat sehingga ke hari ini.

Berita tersebut bertambah hangat dan menimbulkan pelbagai spekulasi apabila madu Izreen, Intan Liana tidak mengetahui perkahwinan mereka.

Terbaru, menerusi laman sosial Instagram Intan, dia ada berkongsi perasaanya yang sedang bersedih dan seolah-olah memendam perasaan.

Namun, MH tidak dapat pastikan apa sebenarnya yang terbuku di hati Intan.

Walaubagaimanapun, ramai pengikutnya dapat merasakan wanita itu sedang bersedih kerana terpaksa berkongsi suami dengan orang lain.

“This Is deep. We are born in one day. We die in one day. We can change in one day. And we can fall in love in one day. Anything can happen in just one day.” ayat yang tertera di gambar yang dimuat naik Intan.

Rata-rata pengikutnya memberi semangat buatnya dan berkata bukan senang untuk kita redha bila dikhianati.

Di Insta story juga Intan sempat berkongsi perasaannya. Dia juga berkata dia juga mempunyai hati dan perasaan untuk dilepaskan apa yang kini dia rasakan. Tapi dia memilih untuk diam dan pendam sampai mati.

Tidak terhenti di situ, Ude turut memuat naik gambar bersama hastag #sabar dengan kapsyen ‘Hebat permaian awak’ seolah-olah membidas seseorang.

Siapa Ude maksudkan dan apakah status yang dimuat naik itu ada berkaitan dengan masalah rumahtangga mereka?

Apapun MH harap masalah rumah tangga yang sedang bergolak ini dapat diselesaikan dengan baik.

Selagi tiada kenyataan rasmi dari mereka, speku ini hanyalah spekulasi. So korang jangan ambil serius.

Bagaiamanapun, MH juga harap mereka bertiga dapat berdamai dan hidup berpoligami dengan rukun dan aman.

#MHSpeku : Sajat Bersedih, Netizen Anggap Hanya Propa!

#MHSpeku : Sajat Bersedih, Netizen Anggap Hanya Propa!

Seperti yang semua tahu beberapa hari yang lalu Sajat dan Datuk Seri Aliff Syukri ada ke beberapa buah negara seperti Spain dan Turkey untuk menjayakan sesi rakaman video klip lagu Abang Nak Tegur.

Walaupun pada mulanya perjalanan mereka nampak begitu lancar dan teratur namun sejak Aliff memuat naik video merayu untuk memujuk isterinya turut menyanyi lagi ini, keadaan agak berubah dan nampak agak tegang.

Gambar ini cukup sudah menceritakan kesedihan yang ku alami…nak balik malaysia cepat😭

A post shared by NUR SAJAT TISHRIN (@nursajat02) on

Semua gara-gara netizen engan menerima Sajat berduet bersama Aliff dan menyebabkan jumlah dislike untuk lagu Abang Nak Tegur lebih tinggi berbanding yang like di Youtube.

Mungkin tindakan jujur Aliff telah membuatkan Sajat bersedih hati dan lebih lagi baru-baru ini sebuah video yang memaparkan Aliff memarahinya viral di media sosial kerana dikatakan tidak reti menari.

MH perasan, secara tiba-tiba Sajat sering berkongsi rasa sedihnya dan kerap berkata tidak sabar untuk pulang ke Malaysia.

Pada mulanya ramai yang memberi simpati kepada mereka berdua namun ada juga yang dapat menghidu sesuatu hingga menganggap pasangan ini hanya propa untuk menaikkan rating lagu mereka.

Malah, ada juga yang melabelkan Sajat hanya propa dan buat-buat bersedih sahaja untuk menagih simpati. Mereka turut berkata tidak percaya kerana tahu Aliff memang bijak bermain dengan drama.

Tambahan pula jika lihat semula video diviralkan itu memaparkan reaksi krew bertugas seperti cuba untuk menahan gelak.

Lebih sesuatu apabila kedua jutawan kosmetik ini juga memuat naik kapsyen yang lebih kurang kononnya tidak sabar untuk pulang ke Malaysia kerana mengalami pelbagai dugaan di sana..

Tak sabar nak balik malaysia🇲🇾…mcm2 dugaan kat sini…😭 yang penting rindu makanan malaysia

A post shared by NUR SAJAT TISHRIN (@nursajat02) on

my last seance mv #abangnaktegur .. ikutkan skrg nak balik juga.. mcm2 dugaan disini..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Namun sejauh mana kebenarannya dan adakah ia hanya kebetulan tidak pula kami ketahui.

Jujur sehingga kini kami tidak sabar untuk tonton video penuh kontroversi ini.

Apapun MH harap orang ramai tidaklah terus menghentam Sajat, apa salahnya beri peluang pada dirinya untuk perbaiki segala kelemahan diri. Tak gitu?

 

Posting Kata-kata Sedih, Mia Ahmad Keguguran?

Posting Kata-kata Sedih, Mia Ahmad Keguguran?

Jika tadi kami kongsikan berita gembira tentang pelakon Sari Yanti, kali ini satu berita sedih yang kami terima tentang Mia Ahmad.

Seperti yang kita tahu sebelum ini Mia Ada berkongsi beberapa hint yang membuatkan ramai bersepkulasi tentang kehamilannya.

Malah, Mia juga pernah disangkakan berbadan dua kerana satu gambarnya ketika di lokasi pengambaran viral kononya nampak baby bump secara tidak sengaja.

Namun baru-baru ini melalui sebuah posting di Instagram, Mia ada meluahkan perasaan sedihnya di ruangan Insta Stories.

Salah satu postingnya yang mendapat perhatian ramai apabila Mia memberitahu dia bersama suami tidak dapat menolak Qada & Qadar yang telah ditentukan.

“I Still Have Allah and this man of my life. May Allah grant you Jannah, syg. Amin.

“Qada & Qadar we can’t deny,” tulisnya ringkas di Insta Stories.

Malah, Mia turut muat naik sebuah video yang mengatakan produk yang pernah diambilnya suatu masa dahulu ini bukan sahaja bagus untuk wanita lepas bersalin tetapi juga sesuai untuk individu yang mengalami keguguran.

So adakah ini satu hint atau hanya sekadar kebetulan sahaja?

Namun, apa yang MH sedar baru-baru ini juga Mia ada memuat naik sekali lagi sebuah gambar dengan ucapan terima kasih buat semua individu yang sentiasa mendoakan yang terbaik buatnya.

Apapun MH harap Mia dalam keadaan yang baik-baik, sekiranya spekulasi ini benar, kami harap Mia akan terus kuat dan jangan mengalah untuk cuba sekali lagi!

Buat netizen pula, mungkin ini bukanlah masa yang sesuai untuk anda semua mengecam apa-apa tindakan Mia yang hanya berniat untuk berkongsi perkembangan diri.

 

 

#MHSpeku: Betul Ke Sari Yanti Mengandung?

#MHSpeku: Betul Ke Sari Yanti Mengandung?

Eh, betul ke ni apa yang kami dengar? Baru-baru ini MH ada tersedar satu posting di Forum Cari yang bercerita tentang Sari Yanti kini telah berbadan dua!

Walaupun Sari tidak pernah mengeluarkan apa-apa kenyataan atau update tentang kandungannya itu namun melalui akaun adik kepada suami pelakon cantik ini, Jep Sepahtu netizen dapat mengagak Sari kini mungkin sedang berbadan dua.

Malah, ada juga netizen yang dapat mengagak Sari hamil kerana melihat Sari sering keluar dan mengidam untuk makan pelbagai jenis makanan dan sering kongsikan di Instagram.

Dalam masa yang sama ada juga menambah, Sari kelihatan semakin berseri-seri sejak akhir-akhir ini.

Namun sejauh mana kebenarannya tidak pula MH tahu kerana tuan punya badan sendiri tidak keluarkan apa-apa kenyataan tentang kehamilannya.

Jika benarlah apa yang pengguna forum katakan itu, MH ingin ucapkan tahniah buat mereka berdua.

Apapun nah #MHBelanjaGambar Sari Yanti yang semakin berseri-seri sejak bersama suami tercintanya.

#MHSpeku: Dituduh Perli Fazura Dan Fattah, Rita Rudaini Luah Rasa Kecewa

#MHSpeku: Dituduh Perli Fazura Dan Fattah, Rita Rudaini Luah Rasa Kecewa

Mudah betul orang sekarang ni untuk membuat anggapan dan andaian apabila membaca status orang lain di media sosial tanpa mengetahui perkara sebenar.

Pelakon wanita popular, Rita Rudaini telah meluahkan rasa kecewanya di Instagram setelah dia dituduh oleh segelintir pihak kerana dikatakan memerli pasangan pengantin baru, Fazura dan Fattah Amin.

Kalau anda masih ingat sebelum ini ada satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Fazura bahawa sejak mendirikan rumah tangga dia jarang berpisah dengan suaminya dan dia juga sempat bergurau ‘macam mana nak berpisah kalau pergi bilik air pun sudah rindu’ katanya berseloroh kepada sebuah media tempatan.

Spekulasi mula timbul apabila Rita ada memuat naik gambar kucingnya yang bernama Dahlia di Instagram dan meluahkan rasa sedih kerana terpaksa berjauhan dengan haiwan peliharaannya itu.

Nampaknya ramai yang mula menyalah anggap tulisan Rita ini dan mendakwa pelakon ini memerli Fazura.

Rentetan daripada hal ini, Rita tampil di menerusi satu perkongsiannya di Instagram sekali lagi dan meluahkan rasa kecewa dengan tuduhan yang diterima.

YA ALLAH…kenapa dgn manusia skrg? Apa salah sy? Sy upload caption cite psl kucing sy pon di tuduh perli org…ALLAHUAKBAR…mcm2 di tuduh sy….sy cerita kn cerita yg sbnar nya psl kucing sy pon salah ke? Sy di tuduh memerli seorg artis pengantin baru??!! Sy pon jd blur sekejap..bila di siasat rupanya sy di tuduh perli fazura..astarafirullahalazim…sy sgt sedih yg amat dgn manusia skrg…xcukup tuduh sy,mereka tuduh #metro putar belit cerita…sedangkan metro tiru sebijik n xubah seinci pon cerita sy…dan utk pengetahuan smua,sy tidak tau n xambik tau pon pasal kes bilik air tu or watever…byk lg kerja sy nak buat..sy nk cari duit bela ank2 lg,nak jaga ank2 lg nak jaga kucing lg….sy brkongsi cerita dgn smua yg kucing sy mmg manja sampai ikut kemana sj sy pergi smpi ke dlm bilik air pon dia ikut..bila sy berak je lah dia xikut..mcm mana sygnya sy kt kucing sy tu n rindunya sy kt dia klau xnmpk dpn mata…..apa yg anda smua pikir jauh menyimpang ni???? Apa masalah anda ye? Smpi ada kata sy manusia hati hitam…Skrg ni hati sy yg hitam or hati anda? Da jd FITNAH tu….ye btul lah zaman skrg zaman fitnah…..😓 …slalu lah bersangka baik pd org….uihhh mmg sedih gila sy mlm ni sbb xsangka teruk sgt zaman fitnah ni smpi yg xde hal pon di jdkn bahan utk fitnah….😌 slmt mlm dan maafkn smua sblm tido…pesanan sy,nak fanatik pd artis masing2 xsalah tp jgn smpi tuduh,fitnah n sangka buruk kt org lain… . . . *sy nak btul kn cerita kt sini…pd yg tuduh #metro niat melagakan2 sy n artis itu tidak benar….dr smlm metro kol sy nk mintak story psl dahlia…tp smlmsy sgt bz…dan harini sy ckp kt #metro sy ada cerita baru psl dahlia iaitu kucing sy,krn harini pertama kali kami berpisah…sy mintak dorg copy krn sy hari ini terkejar2 utk setel keja n kejar flight…harap smua jgn buat kesimpulan yg bole menjadi fitnah pd pihak lain pulak…jujur sy bgtau,#metro tidak berniat spt yg anda fikirkn…tkasih

A post shared by @ritrud727 on

MH faham apa yang dirasakan oleh Rita, siapa yang tidak sedih dan kecewa bila dirinya dituduh memerli orang lain sedangkan dia sedikit pun tiada niat seperti itu.

Harap-harap spekulasi ini tidaklah diperbesarkan kerana tuan punya badan sudah pun jelaskan apa yang terjadi dan dalam masa yang sama MH juga berharap agar netizen tidak mengaitkan lagi perkongsian Rita sebelum ini dengan isu yang dikaitkan.

Sumber: Instagram Rita Rudaini

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara • Kumpulan Karangkraf

error: