Select Page
Faye Kusairi Tampil Pertahan Suami Terhadap Kata-Kata Pedas Elly Mazlein di IG?

Faye Kusairi Tampil Pertahan Suami Terhadap Kata-Kata Pedas Elly Mazlein di IG?

Susulan tindakan Elly Mazlein memuat naik entri ‘pedas’ berhubung isu mempertahankan hak anak terhadap nafkah dan persiapan hari raya tahun ini terhadap bekas suami menerusi Instagram, isteri kepada Azmi Hatta, pelakon Faye Kusairi pula tampil mempertahankan suaminya.

Menerusi akaun Instgaram (IG) peribadi, Faye menulis;

“Terima kasih atas segala teguran mahupun yg mencaci, memaki dan menghina. Terima kasih juga bagi yg mengatakan saya dan suami hidup mewah. Saya ambil kata kata itu sebagai satu doa. InshaAllah, Aamiin.

 

“Kalau sudah hidup mewah nanti, InshaAllah lagi mudahlah urusan suami nak bayar segala segala apa yang patut tanpa sekatan. Anak anak Kak Yanti dan Elly semua dapat secara adilnya.. ini cerita kalau dah mewah lah. Tapi kalau dah ada yg mendoakan, Alhamdulillah. Bolehlah kita meng – aamiin – kan agar dipermudahkan dan lancar rezki suami saya demi anak anak masing masing.

 

“Kalau dok hentam kiri kanan atas bawah, macamanalah org tu nak dpt job… nak dpt duit nk bayar itu ini… logik lah kan? Jadi, harap paham paham sendiri je lah ye.

 

“Saya ni bukanlah orang yg suka menunjuk nunjuk. Namun rasanya ada jugak hamba Allah ni pernah post gamabr rumah kami kat ig dia. Rasanya nak tunjuklah kot kemewahan saya dan suami ni.. Nak tanya jugak, mewah ke? Tho, I’m pretty much sure your caption says it all. Kalau dah takde, mungkin dah delete lettew. Hehe.. Its ok,” tulisnya.

Pada masa sama, pelakon berkenaan juga turut memberitahu, dia tetap bersyukur dengan rezeki, selain mengharapkan masing-masing dapat mencari jalan penyelesaian sebaik mungkin.

“Rezki Allah beri tetap saya bersyukur. Be it rezki orang yg percayakan saya mahupun yg menegur dgn apa jua cara sekali..Including yg memaki, mencaci dan menghina saya. Mungkin itu cara kalian dibesarkan. Jadi, inshaAllah.. kami cuba hadamkan.

 

“Sama juga dugaan dan cabaran dariNya. Saya tetap terima dengan hati yg rela. Coz I believe in His hikmah. Allah is Almighty. Kalau salah saya utk percayakan ajaran yg diajar oleh agama kita, saya minta maaf. Apa yang saya mampu lakukan buat masa ni hanyalah doa yg baik2 buat suami, keluarga dan kalian sahaja.

 

“Semoga masing masing mendapat jalan penyelesaian yg terbaik secepat yg mungkin. Aamiin. You are who you are; magnified, this Ramadhan. Selamat Berpuasa,” akhirinya.

Sehingga kini, posting berkenaan sudah pun menerima hampir 7,000 tanda suka dengan lebih 700 komen dari para pengikutnya di platform Instagram.

Foto: Instagram Faye Kusairi

 

 

Sekali Lagi, Netizen Luah Rasa Kesal Lihat Orang Ramai Berebut Duit Raya…

Sekali Lagi, Netizen Luah Rasa Kesal Lihat Orang Ramai Berebut Duit Raya…

Saban tahun, ada sahaja isu terjadi melibatkan tradisi sebuah bazar raya besar-besaran yang ‘menurun’ duit raya kepada pengunjung.

Walau sudah acap kali ditegur netizen namun ia masih lagi diteruskan.

Hujung minggu lalu, sekali lagi video ‘duit raya’ tersebut tersebar melihatkan orang ramai berasak-asak kerana ingin mendapatkan duit raya.

Dalam video berdurasi 59 saat itu, dilihat situasi turut menjadi kurang terkawal sewaktu duit raya tersebut mula ‘diturunkan’ kepada pengunjung yang hadir.

Susulan itu, ramai netizen sekali lagi meluahkan rasa terkilan mereka melihatkan insiden yang sewajarnya tidak berlaku di bulan yang mulia ini.

Lain orang, lain caranya. Mungkin ada yang bersetuju dengan pendapat segelintir netizen dimana ‘aktiviti’ tersebut akan berterusan selagi mendapat sokongan dan permintaan orang ramai.

Malah ada juga yang seakan tidak berapa berkenan dengan sesi berkenaan. Jadi, apa kata kalian?

Jijik! Safiey Illias Undang Kontroversi Sebab Tayang ‘Punggung’?

Jijik! Safiey Illias Undang Kontroversi Sebab Tayang ‘Punggung’?

Lagi beberapa hari sahaja ramadan nak melabuhkan tirainya. Bagaimanapun, seperti ada pula beberapa insiden yang agak mencemarkan bulan yang mulia ini, dilakukan selebriti terkenal.

Terbaru, ahli perniagaan viral, Safiey Illias muat naik video di Instagramnya sambil sempat macam tayang ‘aset’ miliknya.

“Sapa sebenarnya suka pakai padding kenanga mall ?? Atau spender yg jenis ketat bulat padat dan ada bulat dekat tengan bagi push up buntut ??

“Sorry yeee yg ckp saya pakai bantal lah apa lah , padding lah , macam-macam. Jangan makan hati,”

Seperti yang dijangka, video tersebut mendapat banyak kecaman netizen. Kebanyakan mereka meluahkan rasa jijik terhadap video yang dimuat naik.

Oh my! Terkejut juga MH lihat video itu, apa yang sebenarnya Safiey cuba tunjuk pada orang ramai ya?

Ada berpandangan, kalu strategi pemasaran sekalipun, masih banyak cara lain untuk promosikan produk.

Cuma seperti biasa, netizen tidak berapa wajar untuk menegur dengan cara mengecam atau menghina sehingga menjatuhkan air muka. Tak gitu?

Susut & Tutup Leher, Penampilan Fizikal Terkini ‘Mr.Grey’ Fendy Bakry Dipersoal Netizen

Susut & Tutup Leher, Penampilan Fizikal Terkini ‘Mr.Grey’ Fendy Bakry Dipersoal Netizen

Baru-baru ini, pelakon drama Mr.Grey yang juga merupakan bekas finalis Hero Remaja 2012/13, Fendy Bakry telah pun mengadakan majlis berbuka puasa bersama peminat dan jemputan khas di Hotel Sentosa Regency, Alor Star Kedah.

Meski ramai yang gembira dan memanjatkan rasa syukur kerana bintang berkenaan melakukan kemunculan di khalayak, namun penampilan fizikal bintang berusia 29 tahun yang kelihatan sedikit susut mengundang tanda tanya netizen.

Malah, Fendy yang sejak kebelakangan ini sering tampil dalam keadaan leher yang ditutupi dengan selendang atau mafla turut menjadi tanda tanya.

Apa pun, bersempena dengan bulan ramadan yang kini hampir ke penghujung tahun ini, ayuh kita doakan kesejahteraan Fendy. Moga kesihatan Mr.Grey kesayangan ramai ini sentiasa berada dalam keadaan baik.

Foto: Instagram Fendy dan Fadzil Zahari

 

Netizen ‘Buat Kerja’ Cari Jenama, Harga Beg Tangan Dibawa Rosmah Ke SPRM!

Netizen ‘Buat Kerja’ Cari Jenama, Harga Beg Tangan Dibawa Rosmah Ke SPRM!

Kemunculan figura isteri bekas perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor kembali menjadi perhatian ramai pada  pagi Selasa apabila diminta hadir ke Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi memberi keterangan berhubung siasatan kes melibatkan SRC International Sdn Bhd.

Selain mengikuti perkembangan isu berkenaan, nampaknya netizen Malaysia turut ‘berminat’ untuk mengetahui apakah jenama beg tangan yang dibawa bekas wanita pertama itu sewaktu hadir memberikan keterangannya ke suruhanjaya berkenaan.

Tular menerusi media sosial, ada netizen mendakwa beg rona merah cili yang dijinjit Rosmah adalah beg dari jenama antarabangsa, Gianni Versace berdasarkan rekaan dan bentuknya.

Difahamkan, harga beg berkenaan dianggar bernilai sekitar RM5,000, seperti mana yang dilihat menerusi paparan foto perkongsian di Twitter.

Menerusi posting berkenaan, Rosmah dikatakan menggunakan beg tangan dari jenama pereka asal itali itu yang berharga RM5,026.

Lebih menarik, koleksi yang dilancarkan sempena koleksi Musim Luruh 2013 itu turut menampilkan model terkenal Britain, Kate Moss untuk kempen jenama tersebut.

Dalam serbuan pihak berkuasa beberapa minggu lalu, lebih 280 kotak yang dipercayai berisi koleksi beg tangan mewah jenama mewah telah dirampas dari kondominium Pavilion Residence.

Hasil rampasan lain yang dirampas termasuk 72 beg berisi wang tunai pelbagai negara,jam tangan serta beberapa item berharga lain.

Foto: Carian Google

 

 

 

 

 

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara • Dikendali Oleh Astro Group

error: